درون گرایی-برون گراییبرون گرایی یا درون گرایی، کدامیک بهتر است؟

ما دارای ویژگی های شخصیتی پایدار و منحصر به خودمان هستیم و برون گرایی و درون گرایی نیز دو مشخصه شخصیتی هستند که به خودی خود خوب یا بد محسوب نمی شوند بلکه به عنوان تفاوت بین فردی در نظر گرفته می شوند اما برای انتخاب شریک زندگی تناسب نسبی در ویژگی های شخصیتی لازم به نظر می رسد و خصوصا برای گذراندن اوقات فراغت مشترک موثر است.

introvert

افراد درونگرا

بیشتر علاقمندند که زمان خود را صرف افکار و ایده های خودشان کنند و از گذراندن وقت به تنهایی لذت می برند، محافظه کارند و دوست ندارند در مرکز توجه قرار بگیرند، به روابط صمیمانه تک به تک علاقمندند، قبل از صحبت فکر می کنند و پرحرف نیستند و ترجیح می دهند در محیط های خلوت تر کار کنند.

خجالت
تفاوت افراد خجالتی با درون گرا ها

در این است که آن ها از قضاوت دیگران دلهره دارند و حس خوبی به وضعیت خود ندارند اما افراد درون گرا دوستان صمیمی دارند و نگران قضاوت دیگران نیستند و فقط از تنهایی خود لذت بیشتری می برند در برخی مشاغل ممکن است برون گرا بیشتر ارزشمند به نظر بیایند چون رهبری و ارتباطات قوی مورد پسند جامعه است ولی درون گرایی چیز بدی نیست و حتی میتوانند در کار خود بسیار عالی عمل کنند اما ممکن است که مشاغل فردی تری مثل نویسندگی ، حسابداری و یا رانندگی را انتخاب کنند که نیاز کمتری به ارتباطات دارند.

extrovert

افراد برون گرا

  از در ارتباط بودن با دیگران لذت می برند و از  محیط و افراد اطراف خود انرژی می گیرند، شبکه ارتباطات قوی ای دارند و افراد زیادی را می شناسند، به همین دلیل در مواقع مشکلات از حمایت بیشتری برخوردارند، افراد مثبت و پر انگیزه ای هستند و از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرند لذت می برند، سریع تصمیم می گیرند علاقمند به کار تیمی هستند و معمولا در مشاغل مردمی تر مثل بازاریابی و یا روابط عمومی مشغول می شوند.

در کل برون گرایی و درون گرایی در ترکیب با دیگر صفات شخصیتی است که کلیت فرد را تشکیل می دهند و تنها ملاک برای شناخت افراد نیستند.

برای تشخیص اینکه در کدام گروه قرار میگیرید باید ببینید که رفتارهای کدام ویژگی در شما بیشتر است و کجای این طیف قرار می گیرید.